Helvecka

Igår började vi så smått att trappa upp träningen inför säsongen. Vi flyttade från den lite mindre arenan, även om den också hade två rinkar, till den lite större som kallas NHC, där St Cloud State spelar sina matcher. Vi fick lägga in grejjerna i vårt lagomklädningsrum som vi ska ha under säsongen och var ganska fint. Jag tränade dubbelt ispass igår så det blev 2 timmar i sträck, efter fysen på morgonen och det så va det lite tunga buggar i morse. Nu har jag preics kommit hem efter 3 lektioner på det andra campuset. Jag hade mitt första tal idag, som jag gjorde upp igårkväll efter träningen. Det skulle vara 5 minuter långt om handla om konsten att bemöta förändringar i livet.

Vi är 16 elever i den klassen å alla måste hålla ett tal där resten av klassen sätter betyg på dig efteråt å ger kommentarer om vad du gjorde bra.

Igår när jag gjorde talet så var jag nöjd med allting i "outlinen" förutom punkt nummer 2 som handlade om "attention getter". Min rumskamrat föreslog att jag skulle gå fram välta skrivbordet, eller en stol eller någongting å menade på att det skulle vara skitbra. Å det hade säkert fungerat om jag pratat inför tusentals människor lr liknande men det kändes lätt överdrivet, i ett rum om ca 20 pers. Det andra som han tyckte jag knde köra va att öppna med "fuck you dusbags" å sen säga "ohh, sorry I translated that wrong in my head, I mean welcome everyone"

Jag kände att jag inte hade självförtroende nog att göra ngt så extremt, men jag kunde inte komma på nått bra alls. Tillslut skrev jag bara ner nått som jag fortfarande inte alls va speciellt nöjd med, men övriga talet gillade jag. Sen idag när jag utförde talet, drog jag det för mig helt värdelösa skämtet, där jag "made fun of myself" eller snarare mitt svenska "engelskadialekt"/uttal. Hela klassen skrattade å jag kunde se läraren smajla med, sen efteråt på omdömena som man fick från alla andra elever så var det skämtet det som stack ut som det allra mest possitiva i mitt tal. Så kan det gå.

Å jag hoppas inte det säger mer om mitt tal (dvs att det var piss) än vad det gör om jänkarnas uppskattning av humor!

Iaf nu ska jag försöka plugga lite matte, ta en powernap å sen ska jag iväg till NHC för ett fyspass å ett ispass igen!

Vet att inläggen är lite boring just nu, ska försöka fixa nå najsiga bilder snart. för övrigt har vi sommarvärme och riktigt klarblå himmel här i dagarna vilket gör att man hellre skulle vilja ligga på playan än sitta i skolbänken, men men that's life!

Tjo

/Jögga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0