Uppskattad dag

Igår var en bra dag, jag fick alla rätt på min midterm exam i History 152 American Experience, vilket gör att jag ligger riktigt bra till för högsta betyg i den kursen. Sen blev jag uppkallad till a-laget till träningen på kvällen vilket gick helt okej, sen internmatch med mixat b- och a-lag. Där gick det hyggligt med. Har så fruktansvärt mkt mer att ge, det är jobbigt att känna att man har så väldigt mkt att bidra med men sen får man inte riktigt chansen att visa det. Men, men framsteg varje dag iaf.

Under en av de allra första övningarna på a-lagets träning, spelade jag forward, stog framför kassen å skymde målvakten å så kommer en av dom med hårdaste handledskottet i laget å knäpper ett skott rakt på vristen, ingen vidare start, men efter några minuter försvann smärtan å blev inte ihågkommen förrän idag när skridskon skulle på igen...

Dessutom fick jag ont i vänster ljumske till följd av att jag åkte skridskor med ont i vristen i typ 2 timmar så använde jag väll inte vänsterbenet å alla musklerna i fotleden ordentligt så min ljumske blev överansträngd istället, känns inte så farligt men ett par dagars vila från skridskoåkning iaf... Har också en mindre förkylning som jag skulle vilja bli av med. Det är en sån där härlig förkylning som du nte känner av så mkt, förutom att du får hosta lite ibland med segt slem kängst ner i strupen/bröstet å när man tar ut sig så känns det som att halsen sprängas, går inte att andas å smakar blod i käften. Antar att man inte ska ta ut sig fullt när den känslan uppstår men det känns mest efteråt. Hoppas kunna vila ut den skiten å ljumsken över helgen så jag kan köra 110% i veckan inför seriepremiären med b-laget på fredag...

Annars har jag i princip bara pluggat matte och valt ut vilka kurser jag ska läsa efter Jul. Det blir troligtvis:

*Matematikkurs 4 credits, Stats
*First Year Seminar 4 credits, en kurs för att lära sig skriva artiklar, essäer, diskutera&opponera, hitta fakta, vetenskapliga metoder osv på universitetsnivå, det är en kurs alla måste läsa, kallas ibland också för Freshman Studies
*Microeconomics 4 credits
*Accounting & Finance 4 credits
*Sports Psychology 1 credit
*Sports Nutrition and Drugs 1 credit,

Totalt 18 credits, vilket motsvarar 60 Högskolepoäng i Sverige dvs heltidsstudier

Sports psychology ska bli riktigt intressant, det fanns en uppsjö av kurser jag ville läsa men tyvärr fick man inte ta mer än 18 utan att betala nån avgift! (?) Betala för mer arbete å slit, inte helt logiskt :)

Tänkte bara avsluta med att nämna några nationaliteter som jag har fått kompisar inom här i USA;

-Ryssar
-Kanadicker
-Mexikanare
-Sydkoreaner
-Kineser
-Vietnameser
-Sri Lanka(ianer?)
-Australienare
-Tyskar
-Etiopier
-Kenyaner
-Japaner
-Polacker
-En Mongolisk brottare som kan göra chins och gå upp på raka armbågar som ingenting :D
-Nya svenska vänner

Jag har säkert glömt 4-5 länder som jag också stött på men dom här är dom som jag fått närmast vänner ifrån. Inte illa pinkat.

Kul att lära känna folk, å kulturer,

Ska berätta lite roliga stories som dom delar med sig av så småningom, men nu är det här inlägget redan alldeles för långt,

På återseende

/Nitram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0