Saint John's vs Gustavus Adolphus

Å så lite om våran match idag då. Vi hade en grym start. Kom ut som dårar å bara pumpade dom till 5-1 i första perioden. Sen slutade vi spela litegrann, dom pumpade på för att komma igen i andra å kom tillbaka till 5-4. Tillslut vann vi med 6-5.

Jag hade ingen vidare match. Vet inte riktigt varför, motståndet kändes inte så starkt alls, jag hade en andraassist på vårt andra mål å 4-5 skott men bidrog inte nämnvärt i offensiven annars. var inne på 3 mål framåt, tyvärr idag var jag inne på 3 bakåt också vilket jag inte alls var nöjd med. Två av målen kunde jag ha förhindrat, det första genom att inte bli av med pucken bakom eget mål efter att jag tagit den av dom, det andra genom att inte gå ner å göra mig spelbar bakom förlängda ut mot hörnet å istället skulle jag ha stannat framför målet, för vår kille förlorade pucken, hann inte passa den till mig å sen spelades den upp i slottet å killen snajprade in krysset. Hade jag vart kvar i slottet hade jag kanske kunnat förhindra den passen lr täckit skottet.

Hur som helst, det andra målet som jag var inne på bakåt var i Boxplay. En handledare från blå av en av deras backar som gick rakt in. Jag var arg på domarn i den situationen för precis när han skjöt så åkte en av deras spelare framförmålvakten å in i honom så hans klubba flög iväg å skottet gick in högt på klubbhandssidan så förmodligen hade han tagit den annars om han hade haft sin klubba.

Så jag var +1 i matchen, hade ca 4 skott på mål å en assist.

Total statistik:       Matcher,              mål,          assist,            poäng,            +/-
                                  4                         2                3                     5                   +6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0