NCAA D3 Hockey

Tog lite video på a-lagsmatchen idag. Eftersom jag är inte får spela sitter jag på läktarn å kollar. Det är hyffsad hockey men jag är inte jätteimponerad, å med det menar jag att jag tycker att jag borde platsa och få speltid på den nivån. Det är endel fysiskt spel, det är snabbt spel till viss del, man gör sig ofta av med pucken fort. ibland för fort i mitt tycke men mycket give-and-go. Skulle vilja säga att de flesta som spelar i NCAA D3 skulle kunna spela i svenska Division 1, men vissa skulle inte få mkt speltid pga att dom är så brunkiga, många är också ganska knackiga skridskoåkare så med den stora isen å den svenska spelstilen med mycket bågar, svingar och samlande anfall tror jag många skulle få det svårt. Annars så måste överlag imponeras av amerikanarnas offervilja, tävlingsinstinkt och inställning i allmänhet. Tillochmed jag kan tycka att det blir för mkt klyschor å strutprat om inställning ibland å det säger inte lite det...




Annars tycker jag vår nr 21, John Haeg är en underbar spelare som säkerligen inte skulle göra bort sig i allsvenskan, en annan som åt minstone skulle va en riktig toppback i div 1 är nummer 20 Trent Johnson. Hoppas dom här spelare fortsätter sin karriär efter college...



Blev ett otroligt brunkigt mål i PP, dom här målen ser vi nästan, eller i princip kan vi säga att vi aldrig ser dom i Sverige. Dom dyker upp nästan ett sånt här mål per match härborta. Men det ska också sägas att dom gör snygga spelmål iblnd också, ibland blir det riktigt fina uppspel å klapp-klapp mål för att dom alltid försöker å spela pucken fort å till spelaren med fart å längst upp i banan osv...



A-laget ledde med 5-1 när vi drog mot Augsburg hemma. Som dom förlorade med 3-2 mot igår. Efter 2a perioden ville min skjuts inte kolla mer men jag antar att dom vann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0