Lite av varje



Det var dags att marknadsföra mina skills i musikbranschen här på bloggen. Somliga som följer bloggen måste nog tycka att jag är en väldigt enkelspårig kille, bara hockey i skallen. Men det är inte hela sanningen. Jag kan mkt annat också, så det så!



Medan Drängen Jögga är borta på hockeyäventyr under vinterhalvåret så har chefen skaffat ny tjänstebil till honom, det var ju väldigt snällt ;)



Äntligen har jag fått upp en kopia på mitt Johan å Emils träningsprogram från i sommras. Det är ett mkt bra träningsprogram, iaf för dom som har jobb på dagarna så känns det här som ett av de allra bästa uppläggen på sommarfysen som jag kan tänka mig iaf. Hade man obegränsat med tid skulle man ju givetvis lägga upp det annorlunda, träna flera pass om dagen osv, men så är ju inte fallet för oss tre.

Jag vill också påpeka att vi följde programmet ganska mkt till punkt å pricka. Visst fanns det undantag men det var inte många dagar sett över hela sommaren som vi inte följde detta! Karaktär kallas det med ett ord!


Annars så äre Thanksgiving-lovet slut, det var ett väldigt slappt lov, inte extraordinärt inträffade, jag å Fredrik va ensamma på hela campus tillsammans med ett par internationella studenter som inte fick hänga med någon på nått annat äventyr, munkarna såklart och de andra hockeyspelarna som var tvungna att stanna för å träna. Jag fick va med a-laget å träna under hela veckan å det gick bra. Hade en lite sämre träning på onsdagen tror jag det var då jag hade ett dumt beslut då jag skjot rakt på en kille som kom emot mig å täckte skottet å en situation där jag inte hade förstått att vi hade gjort om övningen å således missade att vi skulle köra spelvändning från mittzon istället för det vi höll på med innan... Såg säkert ganska konstigt ut, men vafan om man inte har förstått vad det är man ska göra, eller hört att man bytt övning då äre inte så lätt att göra rätt...

Annars så körde vi massor med "odd-man-rushes" situationer på träningen på torsdagen, där stoppade jag samtliga 5 av 5 stycken 2-mot-1-situationer, där forwards inte ens fick ett enda skott på mål!!! :O Oerhört dåligt av forwards, men jag har blivit riktigt duktig på 2-1:or speciellt sen tiden i Fresno där jag fick lite konkreta tips som jag har tagit med mig, tror jag har skrivit om dessa i tidigare inlägg om ngn vill gå tillbaka å läsa dessa... Iaf lyckades jag bryta 5 passningar i rad, det borde ju betyda att jag hävdar mig ganska bra på nivån...

I fredags hade a-laget match mot Concordia från Wisconsin, således en "nonconference"-match. Concordia var helt klart det sämsta NCAA-laget jag någonsin skådat å fick sedan också höra att dom bara vann en enda match förra säsongen och således var sämsta laget i hela NCAA... St John's vann matchen med 5-2 på fredagen, en match som jag å Fredrik beskådade med häpna ögon. Det var blend de mest brunkiga och ovälspelade matcher jag någonsin sett, i en 10-minutersperiod så slogs pucken bara iväg hela tiden, dump hit, dump dit, dump tillbaka, plexi ut osv... Inte en enda gång slogs det två passningar från blad till blad på dom 10 minutrarna i andra perioden. Något sånt har iaf inte jag sett tidigare. Således drog jag slutsatsen att coachen inte vill spela med mig för jag är ju upplärd med att man ska försöka spela pucken på tejpen på sina medspelares klubbor... Vilket såklart inte är den riktiga anledningen.

På torsdagskvällen hade vi också en traditionell Thanksgiving middag i kökshörnan i vår korridor, jag, Fredrik å en jätteschysst kille som heter Ryan Wold som hade fixat käket. Det var mysigt å gott med lite riktigt hemmalagat krubb.

PÅ lördagen beslutade vi oss för att det inte var värt att åka ner till hallen för att kolla på match två för a-laget i back-to-back helgen mot Concordia. Coachen hade bytt ut halva laget inför mötet och det slutade konstigt nog 2-2. Det kan St John's aldrig vara nöjda med.

Jag å Fredrik fick iaf in 3 gympass å ett sprint/löpningspass under helgen och stannar således i mkt god form!

Det va allt för idag

/Jögga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0