Jul-show å vardag



Igår var en pluggdag, fick inte jättemkt gjort ändå. Vaknade sent och var på Jul-show. Man måste gå på 6 eller 8 stycken Fine Arts Experiences, dvs teatrar eller vad det nu kan vara, konserter osv... Vi blev rekommenderade denna, jag kan säga att teater är inte min grej...

Finns säkert massa bra teatrar men denna va iaf inget som jag skulle hänga i julgranen, men de flesta andra verka tycka att den var bra, utom jag å Fredrik. Här har dom förresten så smått börjat komma i jul-form, hörde en jullåt på radion förra veckan, men först äre ju Thanksgiving här nästa vecka, ska bli helt underbart med en vecka ledigt!

Tog en vilodag igår, för jag inte hann med att gymma p g a så mkt plugg. Gymmade dock efter matchen i lördags, körde bröst, axlar, triceps och mage.

Idag känner jag mig mest småsliten överallt å stressad över; matte-quiz, matte-inlämning på två kapitel i boken, matte-midterm-examen, ett tal om en bok, ett essä om en bok (the power of one, bra bok för övrigt), ett essä om en historia-film (Glory, bra film), och ett ca 10 sidors hemarbete i ekonomin. Allt detta på den här veckan.

Svårighetsgraden på allt är inte så hög men arbetsbördan är ju ändå enorm, iaf om man vill ha bra betyg på grejjerna, vilket man naturligtvis vill, oftast.

Så den här måndagen känns allmänt grå och tråkig, om 30 minuter ska jag iaf åka iväg på hockeyträningen.

Nu har Johan G fått göra sin debut i tävlingssammanhang för Tre Kronor också, det gick ju bra det med! Verkar inte finnas några gränser för Kogi å det ska bli hur kul som helst att komma hem över nyår å följa JVM med svenska kommentatorer å alla Sveriges matcher i år. Förra sässen fick jag ju mest se USA å Kanadas matcher då jag var härborta över hela säsongen...

Stort grattis till Johan å grattis till Danne som även han fick komma tillbaka å spela med landslaget igen, J20-landslaget där, å gjorde en assist i turneringen med :)

Väntar fortfarande på att ngn ska ge mig bilder från matcherna, annars får jag försöka fixa så nån fotar med min kamera nästa match, det kommer nog något snart iaf...

/Jögga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0