Jag vill inte jinxa någon men Köpings-gardet gör succé just nu!

Ja, jag är en hockeynörd av rang, det vet dom flesta. Jag följer alla mina kompisar å bekanta runt om i hockey-världen under säsongerna å läser de flesta hockeysidorna på internet samt sitter å surfar på stats.swehockey.se och eliteprospects för att se matcher online å spelarövergångar.

Efter petningen efter tryouten så förbjöd jag mig själv att tänka för mkt på hockey, för jg vet att det va det som gjorde att jag inte kom med. Jag tog det för allvarligt, det betydde för mycket för mig och jag måste kunna slappna av och tänka på annat. Iaf så höll det i ca 1,5 vecka sen var jag tillbaka i gamla vanor igen, för att jag älskar det så mkt. Det är hur kul som helst att läsa å kolla på ishockey, jag vet inte riktigt varför, men jag brinner för det !

Det är riktigt kul att följa mina närmsta vänner hemifrån Köping som man till viss del växt upp med, som man hänger med hela sommrarna å som man har så mkt kul tillsammans med, vare sig det gäller streethockey på Ullvi Backar, fys, isträning i Katrineholm eller Uppsala, InlineHocket SM i Kumla osv

Just nu så gör dom alla bra ifrån sig och jag tror det i grund å botten är för att alla är så bra killar.

-Danne gör succé a la carté i Luleå, inte hade jag kunnat drömma att han skulle ta för sig som han har gjort, lr jo det kunde jag väll men det är ju alltid så överaskande när en dröm blir verklighet!
-Kogi behöver vi knappt nämna, jag vill påpeka det än en gång, finns ingen bättre hockey-skalle än den Johan har, sån enorm vinnarskalle, tävlingsmänniska. Kan samtidigt fukosera på nuet, har alltid en extra växel, faller aldrig för press... Å samtidig kan han vara så lugn å avslappnad på sidan om. Önskar jag hade den skallen..
-Månsa sprutar in poäng i SSK J20, tycker jag är riktigt kul, en liten doldis som i år är bofast i första 2 kedjorna i ett bra Superelitlag. Tycker Måns är mkt välförtjänt, lite av en Trägel som gjort otaliga timmar på friåkning, streethockey och seriös med fysbiten osv...
-Kinis, äntligen får han sitt genombrott på "seniornivå", äntligen får han chansen att visa vad han går för skulle jag vilja säga, också otrligt välförtjänt, jag är helt övertygad om att Markus kommer att bli en toppspelare i elitserien, han har allt man vill se i en spelare på den nivån, väldigt komplett, grymt spelsinne, otroligt fina händer, naturlig känsla, kastar inte bort puckar, både framspelare och avslutare, playmaker, tar mkt ansvar defensivt, jag vet inte vad mer det finns att önska.
-Johan P har tagit första steget ut i hockeyvärlden å lämnat tryggheten med en framgångsrik kontraktering i Norge med Furuset, riktigt bra erfarenhet, mkt speltid och jag vet att Johan precis som Kinis kommer att bli en bra spelare tack vare det inställningen till sporten han har.
-Anton krutar in poäng för Sarpsborg i Norge han med. Tycker även att Anton är lite av en oslipad diamant, känns som att många klubbar ha missat honom...
-Tor fullkomligen äger J18 Elit västra tillsammans med radarpartnern Roman och den evigt gnuggande motorn Johan, Känns som Tor tillsammans med Måns är de som gnuggat mest friåkning i Köping Hockeys Historia, då blir man bra, så är det! Många möjligheter kommer att öppna sig för Tor efter den här säsongen, också en riktig talang som på något konstigt vis inte blivit uppmärksammad av de större klubbar än...
-Nisse har gjort en mkt lyckad start på säsongen för sitt Lawrence University, Nisse är en livsnjutare av rang som är lättsam att ha att göra med å altid sprider positiv energi, samtidigt har han det där typisk amerikanska griniga fighting-facet som han kan knäppa på när det är match... Vetam att tränarna på Lawrence tror mkt på Nisse, hoppas han fortsätter att satsa då kan även han komma långt!
-Emil Norstedt å Axelsson gör väll ett solidt uppträdande i J18 Elit så vitt jag vet
-Vet inte hur det gör för Victor i VIK J16 eller
-Pontus Sjöman härborta i Minnesota
-Om vi räknar Eeken som Köpingsspelare vilket jag gör efter hans säsonger med oss i BJ-Maple Leafs och Dynamo AJ så kan vi väll konstatera att han hänger godtroget in sina kassar i Enköping, hoppas det kan lossna med assisten också så kommer han bli en poängkung. Också en träningsprodukt vill jag säga, en kärlek till pucken en boll-konstnär och även väldigt seriös med fysbiten osv...
-Jerka öser in poäng för obesegrade Valbo som går som tåget i Dala-tvåan, jag önskar ju att Jerker kunde satsa stenhårt å börja köra fysen hårdare för talang det finns det ju i drivor!
Jimpa gör succé med Djurgårdens J20, det dröjjer väll inte alltför länge innan han får göra nån elitseriematch också, på tal om bra skalle, där verkar vi ha en avslappnad kille som inte behöver oroa sig för den mentala biten iaf :)
Lyckan har grym räddningsprocent i vissa matcher, hoppas han kan ta nästa steg i år, finns väldigt mkt "upside" i den killen med!

Finally så äre hur kul som helst å följa KHC i år, känns som dom har brytit en negativ trend å nu är där dom borde vara, ett topplag i tvåan. DOm har fått en vitamininjektion i år med mkt bra killar, verkar som alla verkar att det är riktigt kul nu! Än är det kanske lite tidigt men man börjar ju iaf drömma om ett div.1 lag i Köping igen, det vore hur kul som helst!

(Jag har säkert glömt nån spelare, jag vet tex att Orre är axelskadad å därför lirar ingenting för närvarande, annars är det en kille som skulle kunna få ett genombrott i ettan snart)


Nu är bara dags för Farsan Balo (Jögga) att höjja sig här på andra sidan och följa efter sina söner i prestation! :D

Skämt åsido, på fredag å lördag spelar jag mina två första matcher efter min klart längsta försäsong någonsin, låt den aldrig bli såhär lång igen, please!

Då ska jag fanimej sluta larva runt å visa vart skåpet ska stå!

Ha det bra käre vänner

/Marty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0