All Swedish No Finnish!

Igår var det den bejublade hemma-premiären, såväl för a- som b-laget. Vi i b-laget hade kanske 100 åskådare, dominerade matchbilden, vann skotten med typ 50-25, men FÖRLORADE matchen med 10-4 (!)... Det var ett ruskigt dåligt resultat, speciellt om man ser till hur spelet såg ut och kvaliteten på de båda lagen. I princip va alla deras mål individuella misstag från våran sida. Dom fick slå in en massa returer i slottet, banka hem ett friläge, nått mål lämna vi deras kille ren på bortre stolpen så han bara kunde peta in den i tom kasse.

Annars startade vi matchen bra, tog ledningen i Powerplay, där jag hade assist på målet. För övrigt hade jag ca 8 skott på mål i första perioden. Dom flesta i PP men utan utdelning. I andra perioden hade jag en "coast-to-coast"-soloride där jag tog pucken från vänster hörnet runt eget mål åkte förbi deras forchechare på utsidan, fintade bort en till spelare i mittzon, kom in i deras zon drig tunnel på backen å gick inåt i banan, kom typ fri med målvakten, gjorde en backhand-dragning å skjöt en backhand mot högerkrysset, som tog på målvaktens axel... "All Swedish No Finnish!"

Det är ett uttryck dom har här borta, man gör allting snyggt men kan inte avsluta med att göra mål... Det tycker dom är typiskt svenskt, även fast det är mer eller mindre på skämt. mest ett jätteroligt skämt tycker dom...

Jag va inte inne på något mål bakåt, jag å min backkollega spenderade nästan all tid i offensiv zon när vi va ute. I sista minuten närvi låg under med 9-4 å vi hade bytt målvakt så gjorde jag massa spin-around-finter i mittzon å försökte göra ngt kreativt, eftersom matchen redan va körd, i efterhand skulle jag väll ha gjort någon annan fint, eller kanske bara ha dumpat ner den djupt. Iaf så vände ju spelet ner i vår zon, jag tog tillbaka pucken vid ett tillfälle, strax därefter men vår forward slarvade bort den å en av deras backar sklöt en halvhård handledare som seglade in i vänstra krysset... Helt värdelöst att vara -1 istället för 0/0. Å andra sidan var det i princip inget jag kunde göra i själva målsekvensen, däremot skulle jag ha kunnat lagt den djupt 20-30 sekunder innan som sagt, men jag ångrar inte att jag försökte göra ngt kreativt i det skedet ändå... Både forwarden å målvakten kunde ha gjort mera åt målet även om jag kan ta på mig 1/3 av det då, så då gick jag väll minus 0,33, det får jag vara nöjd med ;)

Hade annars inte en enda ren "give-away"/"turn-over" på hela matchen, vilket är grymt med tanke på att det var därför jag blev petad från a-laget... Det är så skönt å spela hockey när man har självförtroende, fattar inte varför jag skulle bli så nervös å stirrig i den där sista matchen på tryouten, det var ju den enda anledningen till dom där tur-overssen...

Vi har iaf chans till revansch idag direkt då vi möter Bottineau i "Back-to-Back" matcher, med andra matchen kl 2 idag.

Tror vi har stora chanser att vinna idag. Idag ska jag göra mål också!

Förresten var a-lagets tillställning grym igår, dom hade ca 1500 personer på plats på hemma-premiären, det var riktigt bra drag på läktaren och man inser varför man är här å försöker spela collegehockey...

/Jögga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0