Vad jag saknar från Sverige

Jag fick ett litet tips här i kommentarerna som väckte idén om att göra en lista på vad jag saknar från Sverige här i USA;

-Miljötänket (vad spelar det för roll hur många miljoner å hur miljömedvetna vi i Sverige är om man i USA ändå "Don't give a shit about it")
-Svensk husmanskost,
-Kebab, det äts ju mängder av pizza, men kebab har man inte antagit än
-Långa reklamavbrott (ja i sverige har vi inte miljontals små reklamavbrott under en sändning utan istället få lite längre, så man faktiskt hinner lämna tv:n å gå å göra ngt, ta en banan lr gå på toa, här är dom så korta så man hinner inte lämna för då kommer man att missa ngt, men dom är ändå tillräckligt långa för att tråka ut en totalt...)
-Hockeygymansiietimmarna; ja dom där extra timmarna när man kan jobba lite skott, skridskoteknik osv med smarta övningar från tränarna, mkt nyttigt ngt man saknar här
-Elvis, ja min hund alltså
-Skönt svensk tugg med dialekter och massa kryddat snack
-Köra bil å spela musik, ngt jag inte gjort nästan alls här dock så finns det ju
-"Tighta" kläder/Respektabel klädstil, de har ju lite annorlunda syn på vad som är snyggt här...
-Epatraktorer; tror inte det finns några sådana här, inte ens mopeder är särskilt vanligt.



Kommentarer
Postat av: Johan *13

Hallå du! Så grymt nice att du bloggar om inte bara hockey utan det runt omkring, men ngt jag skulle vilja veta är hur man skulle stå sig där nere. T.ex. en OK j18-elit spelare, sugen själv på att dra dit. Måste man göra en massa poäng eller skulle man kunna spela i en 3-4 lina och bara mata? Lycka till! Smek

2011-01-18 @ 16:18:43
Postat av: Martin

Tack så mycket! Kul att du gillar bloggen, det är ju lite därför jag håller på för å berätta för dom därhemma som e sugna å komma över osv...



Som jag visade i något tidigare inlägg finns det ju en miljon juniorligor i USA, så det finns ju helt klart lag som du kan spela med. Det finns ju dessutom Midget Major AAA som är ungefär som J18elit. Och Highschool hockey lr prepschool som är det de flesta spelar på östkusten som håller hög J18 elit klass.



Det är absolut inte så att du måste göra massor med poäng för å kunna spela härborta, tvärtom så gillar ju tränarna i störreutsträckning spelare som är bra defensivt å som kämpar som fan. Men då måste du tacklas mycket, täcka skott hela tiden osv å verklige göra den rollen...



Av de tre ligorna jag spelat i har alla tre varit bra, dock så var WSHL en väldigt ojämn liga där de topp4 lagen kanske hade spelat superelit medan de sämsta inte ens hade varit bra i J20 Elit. EJHL och NAHL är överlag mycket bättre, de sämsta lagen i dessa ligor är ungefär lika bra lr bättre som de bästa i WSHL.



Mkt beror ju dock på din ålder, är du över 18 så äre ju junior som du ska spela, då hade jag rekommenderat att åka till ett lite sämre NAHL lag, eller ett mittenlag å neråt i EJHL. Det som är bra med EJHL är att om du inte får speltid så har dom alltid ett B-lag i EmJhl där du kan spela. EmJHL är i stort sett lika bra som WSHL. Dock kostar det ju pengar att spela i EJHL så det billigaste är ju att du tar en plats i NAHL där de betalar för allting åt dig!



Sen beror det ju på vad du har för syfte med att spela härborta om du bara vill ha en kul upplevelse så är ju WSHL en riktigt bra liga, vill du gå college å uppleva en grym hockeykultur tycker jag du ska försöka med EJHL, AJHL är också bra samt att det kan finns möjligheter i Kanada.



Sen äre ett helt annat spel härborta på liten rink så det är alltid omöjligt att jämföra mot vad man gjorde i Sverige då man kanske passar mkt bättre här osv...



Har du fler frågor så svarar jag gärna på dom! :)



2011-01-19 @ 20:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0