Typiskt Amerikanskt

Vill bara rada upp endel mer lr mindre intressanta skillnader eller generella amerikanska beteenden och grejjer.

-Stora, oftast 4-hjulsdriva bilar.
-Snusar "chew" i underläppen, dessutom måste dom spotta som fan medans
-Noll miljötänk whatsoever
-Väldigt glada å öppet inställda å tillmötesgående personer (generellt)
-Ofta tävlingsinriktade på alla plan
-Gillar smarta bekväma lösningar framför mindre bekväma men kanske bättre utseendemässigt eller hållbara i det långa loppet
-Stora kläder
-Extremt bra plogade vägar, mkt vägsalt
-Massor med snabbmatsrestauranger, på östkusten framförallt MCDonalds å Donken Donuts
-Mastig frukost, med sausage (typ köttfärs-järpar), pannkaka, scrambled eggs osv
-Inte rädda för å uttrycka sina åsikter
-Heltäckningsmatta på golven
-Har massor med olika drink- produkter, man köper mkt färdig läsk å dricka av olika slag, speciellt energidrycker såsom Gatorade
-Mkt tekniska och digitala innovationer/produkter överallt
-Man tycker att utbildning (akademisk) är väldigt viktig
-Konsten att kunna skapa "stjärnor" (marknadsföring)
-Konsten att kunna uppskatta framgångsrika personer, lyfta fram dom mer!
-Mkt, mkt trafik
-Dock väldigt dåligt med kommunikationer typ buss-, tågtrafik etc
-Konsten att ta betalt för små tjänster, (speciellt på östkusten)
-Den väldiga utbredda respekten för försvarsmakten
-Alltså militärens extrema uppskattaning, och hur man ser upp till dessa, ger dem förmåner osv
-Man älskar sinna filmer
-Man gillar att "have a good time" tex när man går på sportevenemang
-Massor av spontaninköp av mat/godis/dryck-produkter
-Den enorma mångfalden

/ Tjockstark

Kommentarer
Postat av: Fanny Gunnarsson

Haha vad kul! En sån lista skrev jag när jag var i England för hundra år sen men jag skrev vad jag saknade i Sverige; knäckebröd, att bilarna kör på höger sida, mjölk i paket och inte på flaska och att man kunde vrida på duschen i stället för att dra i ett snöre så det kom vatten. Och kanelbullar!! Haha :) Hoppas allt är bra med dig! KRAM

2011-01-16 @ 18:18:03
URL: http://fannychristine.blogg.se/
Postat av: Martin

Haha, jaha. Ja men det är ju så jäla mkt å berätta om, inte lätt å få med allt i en text så är ju lättare å bara göra en sån här lista jue :) Har kommit på många saker i efterhand som jag borde haft med också. Nu vet jag vad jag kan göra jag med då! ska göra en sån lista jag med, det kan jue vara lite kul, om man får sno idén alltså ;)



Allt är jättebra med mig! Hoppas det är detsamma med dig! Kram

2011-01-17 @ 06:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0