Mer sköna dialekter, gymvideor å barndomsidolers konsert, dessutom dagen då mina lagkamrater mötte Foppa&Näslund



Ja, baksida lår kan konsten att krampa, det vet vi alla som utsatt den för extrem fysisk påfrestning, det här var dock inte med min vilja filmat även fast det var sista set :P



Som många känner till var jag i yngre år en het förmåga med instrumenten. Jag älskar fortfarande å spela musik men det har inte funnits utrymmer, eller rättare sagt jag har inte tagit mig tid att hålla på med det så mkt på senare år. Men det var iaf en stor ära å en nostalgisk upplevelse nr jag förra året fick höra av min Köre kompis Eddie Lindholm att min Ungdoms/tonårs-favoritband, iaf ett de jag lyssnade mest på, Stratovarius hade konsert på fryshuset i Stockholm, precis efter våran match eller om det va träning i AXA. Jag tog stolt med mig min käre vän Thom å min inneboende amerikanarpolare i Mercan å drog iväg på ett äventyr. Det hela slutade med att vi åkte vilse massa gånger innan vi hitta fram, så vi missade förbandet å kom i perfekt tid till Stratovarius entrade scenen. Dessutom så hittade vi en bakväg som vi rekommenderades av en kvinna som jobbade i nån reception i närheten av fryshuset att ta som genväg, vilket ledde oss ner till Konsertrummet utan att vi behövde gå förbi betalningen så ingen av oss behövde heller betala för å kolla, Galant! Jag ville ju dock sponsra min atappra idoler så jag köpte en t-shirt samt tog massa gratisaffischer (inte för att de va nån direkt sponsring men...) Kolla in killarnas talang vett ja helt sjukt. De som är så roligt är ju att grabbarna vigt sitt liv åt sin passion, sitt intresse å sin karriär, när man viger sitt liv åt någonting sådär så blir det alltid helt underbara utkommor av detta! Lyssna, se å njut ;)



Dagen då jag verkligen insåg hur små marginaler det är mellan att lyckas å att "misslyckas" inom hockeyns värld. Inse att proffsen är bara människor dom också nåväl ofta talangfulla å har jobbat hårt men lik förbannat bara kött å blod precis som du å jag!  Mina kompisar, Alexander Lagerström, Thom Floqvist, Lukas Kilström, Jonas Engström, Blaz gregorc, Andreas Gröndahl har alla elitseriekontrakt, i den hör matchen lirade tex "Lagge" i första line å tekade mot Foppa, det var sjukt kul å följa från läktarplats, här är lite film från matchvärmningen dom hade efter Hockeygym på morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0