Konservativa USA - Anteater vs Acorn

(Detta är inlägg 1 bland de tre dödssynderna)
Ja, faktiskt så är USA i mångt å mycket konservativare än vad iaf jag hade fått uppfattningen om genom filmer osv. Tex mina närmaste amerikanska vänner, bröderna McNamara gick/går alla på skola med bara killar. Highschool, precis som å gå gymnasiet i Sverige. Jag har många kompisar där dom hade slipstvång och skoluniform osv med. På alla hemmamatcher måste vi ha skjorta, kostym å slips, så har det varit i alla tre lagen jag spelat för å så är det tydligen överallt när man blivit så gammal att man kommit upp på juniornivå. Det känns faktiskt jäkligt proffsigt å man känner sig stilig å förberedd när man tar på sig kostymen. Nu äre ju kanske lite fjantigt om man inte har ngn publik men om man har en 1000-3000 åskådare som man har atograf-skrivning å fotografering med efter matcherna lr som i El Paso där man tillochmed hade en skate med fansen efter hemmamatcherna där de fick chansen å testa åka skridskor tillsammans med spelarna osv...

Det här med kostym är ngt jag tkr borde införas i Sverige, när min egen karriär är över och jag tar över att lag själv ska jag införa det. Sen tycker jag det är konstigt att dem inte har det ens i elitserien, visst det kan ju va lite överflödigt att köra kostym om man ska iväg på match i J20 div.1 regional men proffsen som har fans tycker man ju borde köra med det. Det ger ju lite stil å finess.



Tillbaka till ämnet; jo, jag har mött många konservativa människor, det är lite så att man inte klär sig hur som helst, man håller sig helst inom ramarna för vad som anses passande. Istället för protestantisk kristendom så som vi i Sverige övergick till efter att Martin Luther upplyst oss så har dom kvar den Katolska kristendomen som dominant tro här i USA, iaf bland dom jag har träffat, jag tror det går fler i kyrkan här än hemma i Europa. Detta är ett fenomen som jag kommer att presentera i kommande inlägg, Teori Religion&seder lite senare!

En annan detalj som jag påminns om dagligen är att alla killar här i USA är omskurna. Det har man ju knappast läst om i skolan där man väll bara fick veta att det var vanligt inom Judendomen å inom Islam, eller var det jag som inte payade tillräckligt med attention under religionstimmarna? De va ju trotts ett av de få ämnen som jag gick ut med bara VG efter gymnasiet...

Omskärningen sker när pojkarna är spädbarn å när jag frågar dom vad anledningen är till detta så säger dom att de är renare. Tja, det är ju deras uppfattning, tvätta sig kanske!?? :O Iaf så är jag å den andra importspelaren i laget, en ryss, de enda som har skinnet i behåll så att säga å det sågas hejvillt bland övriga lagmedlemmar, den har fått namnet Anteater, därav rubriker, vilket betyder myrslok, ja det är vad dom tycker att det ser ut som :P Dom tycker det ser äckligt ut med allt skinnet men dom skulle grymt gärna vilja kunna göra piss-bomber så dom är också grymt avundsjuka.

Skämt som;
- " Hey, Marty"
-Yes, what do you want?
-Did you ever stick the anteater into an anthill (myrstack)?

Sen rågarvar dom ikapp bakom mig, högt som fan å tycker det är skitkul.

Jag garvar väll inte direkt men jag ler å inom skrattar jag åt hur sköna dom är. Svarar nått i stil med.

-No, no I haven't actually.

Det är också så att jag tycker att man är lite mer könsdiskriminerande här borta. Lite mer att tjejer har sina jobb å killar har sina, samt plats i hemmet å så vidare. Jag känner tillochmed ett par familjer där mamman inte har något jobb utan bara går hemma å är hemmafru. Hur ofta händer det i Sverige numera? Jag tycker att jag upplever att folk har mer respekt för de som är äldre häröver, mer respekt för poliser å kanske lite mer gayfobi än en medelsvenson även fast det skojjas en hel del bland grabbarna i hockeylaget. Detta är ju dock bara min åsikt.

Iaf så hitta jag på ett nick för grabbarnas kala flottstångar, jag kallar det för acorn, "Shut up fucking acorn", (ekollon).

Sen Obama blev president så har ju inte direkt amerika eller världens ekonomi blomstrat direkt, man kan säga att Obama inte direkt fått de bästa förutsättningarna, men jag tycker det är lite synd för många är nu av uppfattningen att det aldrig nånsin igen kommer att bli framröstat en svart president, bara för han har gett mycket pengar å förmåner till invandrare osv... Men om det i nästa dödssynd.

Grabbarna är ju på mig mycket om att de amerikanska tjejerna kommer bli rädda för min anteater, nu vet jag inte om det stämmer men man kan ju fråga sig vad tjejerna i allmänhet har för uppfattning i ämnet, skinn eller icke skinn så att säga, vore ju kul om vi kunde få lite kommentarer här på det här inlägget å skapa lite debatt så kan vi ju använda det till framtida forskning å rådgivning...

Jag har ju svårt å väga för å nackdelar här själv eftersom jag alltid har å kommer köra den naturliga vägen, men det mest uppenbara som kommer till mig å troligen många andra är ju att Jänkarna kan ju inte alls få lika bra skinnrull iaf!

Andra nackdelar med kalt ollon kan j tex vara, lättare för infektioner, å skador såklart. Dessutom måste det ju vara väldigt känsligt, men det lär väll härdas efter ett tag. Sen själva genomförandet tycker man ju är lite hemskt i sig...

Nackdelar med att gå den naturliga vägen (fördelar för acorn), ska väll då i så fall va att det är smutsigare då, men jag tycker detta måste ju mest va när grabbarna är små å inte tvättar sig ordentligt osv, sen när man blitt vuxen är väll det en ganska naturlig grejj kan ja tycka. Om det nu ser lustigt ut också vilket dom menar på så får väll det anses som ett minus med då, även om jag tycker det är aningen långt å gå å göra en sån grejj för utseendet, speciellt på ett ställe man kanske inte flashar med alltför ofta... Funktion osv låter jag vara osagt (oskrivet), eftersom jag inte är rätt man å bedömma.

Ja, det här inlägget blev kanske lite tråkigare änn  jag hade tänkt mig men det har sin förklaring i och med att jag inte känner mig hundra idag, har plågats av riktigt konstig yrsell å huvudvärk! (?) aldrig hänt förut. Skum sjukdom lr va det nu är, har inte direkt nåra symptom i övrigt, nästan så man undrar om jag påverkats av grannens jävla brassrökande här intill...

Vad var då dödssynden? Jo, att prata å diskutera om sex (snoppar) öppet, det är ju lite tabubelagt, de anses ju lite privat å det kan jag ju respektera osv. Men dels ville jag förmedla lite goda skratt å dessutom ville jag på lite typisk amerikansk manér hålla den här bloggen öppen å inte alls så där typisk tyst å tillbakadraget svenskt som jag kanske i normala fall är.

Mera dödssynder kommer inom kort så håll ut, nu ska jag kika Two and a half men å sen försöka sova bort yrseln innan det är back-to-back match mot Springfield Pics imorrn, dagens match förlora vi klantigt i slutminuterna efter att vi själva tagit time out vid ställningen 4-4. Matchen sluta 6-4 efter några turnovers med mera för den som va intresserad. En annan gjorde mest va jag behövde å bidrog inte så mkt med tanke på yrseln.

Imorrn ska det bli andra bullar.

/Myrsloken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0