Jersey Shore å tyngd i närkamperna

Ja, ikväll har jag kollat på Jersey Shore med grabarna. Det där programmet är överallt, omåttligt popuärt, snackas på radion å diskuteras vad som hänt i avsnittet kvällen innan på radion när vi åker till träningen på morgnarna, alla grabbarna i laget är tokiga i det där. Det är nån slags reality-show, typ Big Brother, Paradise Hotel osv. Själv har jag aldrig haft mkt över för sånna där program, visst kan det finnas en å annan snygg brud å visst kan det vara rätt kul när dom jävlas med varann å skämtar runt, men i övrigt vettefan alltså. IQ:n på de flesta tjejerna i dom där programmen kan väll jämstallas med en medelsmart ko, å då är fan inte kor smarta djur i allmänhet det kan jag skriva under på...

Jag blir mest förvånad hur dumma folk kan vara å så fullständigt leva i sin egna lilla bubbla till värld. Det allra värsta som jag inte orkar med å se å höra är när dom sitter å grinar åt allt möjligt jävla fjanteri, so what nån snacka med en annan tjej eller är vän med den fastän de har ett "förhållande", spara tårarna tills nått riktigt tråkigt händer förfan. Nej usch va töntigt, å stora jävla muskelberg med tattueringar som sitter å grinar, det är så patetiskt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta själv. Vad gör en sån här person som sitter å grinar över småsaker när det verkligen händer något tråkigt, om en familjemedlem dör eller va sjutton som helst, det lär ju bara va å halsa deppressiv psykmedecin eller ta fram snaran direkt om något sånt skulle inträffa!? :O

Nej sånt där larv blir jag mest trött på, jag tycker man ska tänka efter lite innan man får vredesutbrott å går berserkagång för någon kramat en annan programmedlem, hur arga tror ni inte chineserna som jobbar gratis i fabriker å får sparken efter 7 månader för nån ny kommer in som jobbar billigare å den får bo på gatan igen, eller en afrikan som äntligen fått rent dricksvatten 2,7 mil bort där man kan få hämta det mot betalning med 17 kilos kruka på huvudet å upptäcker att lillbrorsan blev sjuk iallafall när han dricker vattnet för nån fabrik i det närmaste samhället har struntat i att rena avfallet som man dumpar i kanalen intill?!!! Klart som fan dom är lacka, men dom går väll inte runt å slår sönder saker å svär å töntar sig för det, nej det är bara bita ihop å cykla till närmasta stad 7,2 mil bort för å tigga till sig ett par gamla strumpor som man kan filtrera vattnet genom.

Nej jag tkr spar lite på känslorna till det verkligen händer nått speciellt, annars blire väll inge kul. Ja förutom skratt då, det är alltid kul med folk som är positiva!

På tal om positivt tänk så har jag ett favoritcitat som jag har fått berättat för mig i efterhand av en go vän till mig vid namn Jens Ljunggren, citatet kom från en annan vän/träningskamrat jag haft, Gustav Gräsberg. Vi tränade fys tillsammans allihop förrförra sommarn å så befann sig Jens å Gräset på ÖKK:s gym. Antar att de följde någon slags program med hockeyanpassad träning, iaf så avslutade väll Gräsberg med lite bicepscurl som förmodligen inte var en del av det obligatoriska schemat.

Så Jens frågade väll nått i stil med, " Men Gräset det där står väll inte med på schemat?" Alla som känner Gräset vet att han har en såndär störtskön daladialekt som alla från trakterna kring Furudal besitter, svarar

"Nej men det är bra å ha i saargehöerna!" samtidigt som han gestikulerade å tittade på armen han rörde som att han puttade på någon med med underarmen men insåg förmodligen, nej fan det håller inte det är ju triceps som jobbar :P Varpå han säger; "njaa, kanske inte"

Det här skrattade jag å Jens i takt åt, helskönt citat ju! Å det där har jag adopterat å tagit till mig. Numera när någon ifrågasätter när jag äter onyttigt eller kör lite förmycket strandmuskler på gymmet så har jag alltid en skitbra förklaring;

"Det är bra å ha i sarghörna!" :D  Gäller å se allt ur ett positivt perspektiv som gynnar digsjälv!



Jag kan nästan svära på att jag till 100 % säkerhet här precis hade använt mig av Gräsets kommentar å är skitnöjd :D

Perfektionist som man är så är det ju alltid lika uppskattad när man kan hitta en väg runt problemet :P

Kommentarer
Postat av: viseby

du kunde ja tillagt att på bilden så tränade du definitivt inge gym utan då var det något helt annat som försegick! (kommer du inte ihåg så ser du en sofiero i underkant av bilden som kan ge dig en hint) :D

2011-01-28 @ 17:27:06
Postat av: Martin

Hahaha, käften :D Ibland måste man tillåta sig att ha kul med, å på det viset växa som människa! :D

2011-02-05 @ 04:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0