Fresno Part IV

forts. från Fresno part III...

Det var lite dålig planering, lite opraktiskt utplacerande av värdfamiljer, lr vad man ska säga. Vi hade träning mellan 8-10 varje dag kommande veckan. Varannan fys varannan is, en annan är ju van å träna en 3 timmar is per dag med hockeygym från förra året så det kändes mesigt lätt som schema. Blev ju inte alls många timmar is på en vecka som man hade på sig å bevisa att man skulle vara en av importerna som skulle få en plats i laget. Vi var mig, tre svenska forwards, en tysk målvakt och en kanadensisk forward som gjordu upp om 2 (!) importplatser.

Att vi bodde i ett villaområde utanför stan gjorde att vi behövde skjuts varje morgon till träningen så i två veckor gick jag å Mackan upp 5 på morgonen för å kunna få skjuts av vår värdfamilj-mamma lr pappa innan de skulle till jobbet. De blev dessutom sena ett par ggr pga av det. Helt värdelöst var det ju också att sitta oftast på Starbucks å vänta i 2,5 timmar innan träningen skulle börja. Som tur var fanns det ju trådlöst internet där så det blev lite skypande å liknande eftersom Sverige låg 9 timmar före...

Första fypasset vi hade på den dryga månaden jag var där var det enda riktigt hårda fyspasset. Vi löpte en runda i en park som uppvärmning, 4-5 km typ. Sen körde vi intervaller i backe, två-å-två så det blev tävling, olika distanser. Varje gång man kom ner för backen gjorde man 11 armhävningar. Back-coachen å assisterande tränaren va å nöjd över detta fenomen att vi alltid skulle göra 11 av allt, klenisar gör 10 sa han, vi ska alltid vara lite starkare :P Bra tanke antar jag...

Vi gjorde 11 (eller om det va 21) ruscher i backen, så efter det stod man på 121 gjorda armhävningar. Vi sprang tillbaka till gymmet där vi samlats tidigare å avslutade med stor tävling där vinnaren utlovades ett väldigt speciellt pris! Vi spridde ut oss å så skulle man göra så många armhävningar man kunde i rad, utan att vila på backen, gissa vem som vann...

Ja, jag vann såklart på 73 gjorda armhävningar. Grymt stolt när vinnaren applåderades var jag. Kände att jag hade visat vilja å framfötterna än en gång, (ja efter att ha spelat de där matcherna direkt efter flyget...). Men nått pris fick jag inte, andretränaren som för övrigt var en riktig liten surkuk såg ut som han var besviken att jag vann.

Resten av veckan körde vi lättare fys, mest stationsträning (cirkelträning utomhus) och gym på egen hand. Ispassen var idiotiska i den mening att utagningar skulle göras. Vi började alltid med ett antal uppvärmningsövningar, som tog en tredjedel av träningen, bara pass, åka å ta avslut, inget alls man kan bedömma en spelare på. Sedan körde vi en rad 2-1, 3-1 osv då jag dock fick lära mig endel smarta tips från den annars inte alltför uppskattade back-coachen. Om nån är intresserad så kan jag nämna det antal regler som han lärde oss i dessa situationer. Efter dessa övningar åkte vi skridskor på slutet, typ idioten kind of things.

Två veckor höll vi på sådär, veckan därpå fick vi lite bättre med skjuts, de lagkamraterna som bodde närmast kom å hämta oss med sin bil så vi skulle slippa gå upp så tidigt. Jag å Mackan levde väll mest livet annars, kollade lite film men mest solade vi å badade i poolen hos den där familjen vi kände :)

Naturligtvis blev jag sjuk den veckan, tränade endå men gick på viloträningar, bara tog det lugnt. Körde faktiskt ett ispass med feber, ville så jävulskt gärna ta en plats, det gick bra, men har lovat migsjälv att aldrig göra det igen hur viktig träning/match det än är...

Den veckan hade vi liknande träningar men vi hade ett ispass med internmatch, det var på tiden, dock halvsjuk fortfarande, mådde inget vidare alls, men gjorde en grym match enligt mig själv, en genomgedigen insatts. Gjorde några åttor för mkt en gång med pucken i egen zon men det var det enda felet som jag gjorde på hela matchen å var ganska nöjd efteråt även om jag inte gjorde något mål. Vi vann med 4-1 å Mackan gjorde det enda målet för det andra laget...

På söndagen den veckan tog vår billetfarsa med oss på fisketur upp i bergen, det var riktigt, riktigt kul faktiskt! En annan som inte ville bada eftersom jag hade varit sjuk osv tog inte med mig några badbyxer, idiot som man är. Hur kan man ens tro att man skulle kunna hålla sig ifrån det när det är en 40-45 grader varmt å stekande sol, fint vatten osv. Jaja det blev bad i kallingarna istället :D


Vacker sjö såhär uppifrån vägen sett på lite höjd.


På vägen upp i bergen åkte vi förbi massor med frukt-odlingar, apelsiner, vindruvor med mera. Utanför Fresno odlas de mesta av hela USA:s vindruveproduktion, ja så att säga.
Fanns rätt mkt hästar där i Fresno-trakterna med.


Svindlande forsar mellan annars snustorra berg.

Massa med sånnahär flottar med folk som åkte omkring å badade.

Vi var långt ifrån ensamma på plats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0