Fresno Part II

Forts. från Fresno Part I...

Tränarna i Fresno sa att dom förstod att jag å Mackan inte var riktigt igång eftersom vi inte varit på is hela sommaren som alla andra i laget/på campen sa dom. Veckan efter campen alltså, 4 dagar efter vi kom så hade laget en vecka ledigt (!). Efter två-tre nätter på soffan hemma hos Hockey Operations ansvrige tillsammans med två andra killar i laget som hade eget rum så bjöd Mackan med mig hem till familjen Dukes som var hans tillfälliga värdfamilj. Familjen Dukes bestående av Justin, Jamie och deras son Jackson var helt underbart snäll mot mig å Markus. Jag fick bo där över natten i ett av deras gästrum stor, grymt skön säng, de skjutsade oss dit vi skulle, tex var vi till en rad olika köpcentrum för å kunna hitta "travel-converters" alltså adapters så man kunde använda Mackans XBOX å dator i den amerikanska vägguttagen som såklart ser annorlunda ut än de svenska.

Sedan tog han med oss å kolla på när hans streethockeylag spela match kul å se vilka sköna random idrottsanläggningar det finns här i USA lite överallt. Där inne fanns inte bara en streethockey-rink i hårdplast, det fanns även pingisbord, basket-plan osv...

Sen efter vi bott där ett par dagar fick vi flytta på oss för några andra som skulle flytta in där för resten av säsongen som de redan fått den familjen. Så jag å Markus fick bo på hotell 3-4 dagar, det var inga fel faktiskt, även om man såklart ville få ett hem. Hotellet låg precis brevid ett jättestort köpcentrum så då blev det lite shoppingrundor och sen mest slappa vid poolen i det 35-40 gradiga vädret.

Så fick vi tillslut en värdfamilj i mitten av veckan vi var lediga, dom bodde typ i en förort eller vad man ska säga, et väldigt fint bostadsområde alldeles intill en golfbana. De enda dumma var ju att varken jag lr Markus hade bil så vi kunde inte ta oss in till stan osv utan skjuts. Vi skulle få gymkort å allting så vi kunde fysa under veckan men det där hörde dom aldrig av sig om så vi va ute å löpte en 20 min nån kväll, mer gick inte i den otroliga hettan, det hade varit livsfarligt, gjorde lite armhävningar å så fixade vår värdfamiljspappa Curtis så vi fick köra friåkning en timme. Men den veckan var i princip bara semester, lite knäppt kändes det men iaf, vi spenderade åtskilliga timmar hos familjens närmasta vänners hus, de hade pool å basketkorg som vi håll på med halva dagarna.



Grym Neighborhood!

Jag å Mackan ute på promenad i hettan, spanar in våra grannar, på bakgården hade dom egen beachvolleybollplan, tennisplan, å pool med rushekana, dubbelgarage å Mustang på framsidan dessutom, lyx å lax




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0