Went Through Texas (Gästinlägg)

Went through Texas

Jag fick tydligen ett artistkontrakt här på epajoggas.blogg.se. Kontraktet innebär bara ett inlägg angående min syn om cirkusen i El Paso.

Jag ska presentera mig, Jonatan Peterson, född 91, forward från Norrtälje i underbara Uppland. För att glida lite off-topic kan jag berätta att jag var på Leksands sommarhockeyskola, året var kanske 03, tillsammans med en massa Köpingbor. Vill också minnas att dessa boys var de som höll mest låda och spexxade mest i vår grupp. Sköna grabbar! Kommer dock inte ihåg några namn.

Nåväl åter till El Paso from my point of view. Återvände dit i augusti (var där på tryout i juni i somras och fick lovord) efter en sommar men en helvetes massa fys samt styrande med visum. Redan innan jag åkte fanns det rykten om att två andra europeér skulle dit. mycket riktigt var vi 4 europeér under campen och vi visste att två utav oss skulle få sticka. Jag och Martin klarade ”cutten” och allt var frid och fröjd. Ja förutom det Martin nämnt tidigare att vi aldrig fick komma till respektive värdfamilj och fick sova på soffkuddar i två veckor.

Direktiven var tydliga från coachen. Vissa grejer förstod man och accepterade. Alltså helt vanliga vettiga regler som att passa tider, behandla alla med respekt osv. Men på något vänster ta ifrån alla lagets spelare all deras fritid mellan träningarna var han expert på. Han tyckte att vi var där för att spela hockey, sopa in så mycket pengar som möjligt på hans konto, vinna matcher så att de skulle komma mycket folk på matcherna som skulle generera mer pengar i hans egen ficka. Det jag menar med att man skulle stå till hans tjänst 24/7 är tex:

-Vi hade inget som helst schema (förutom träningar) på händelser eller extraträningar som skulle ske helst under helgerna. Såsom massa jävla skitevent som vi var tvugna att delta i osv.

-Driva hans egen hockeyskola. Vi hjälpte till 2 gånger i veckan á 2-3 timmar på hans hockeyskola med att dela ut utrustning till ungar samt att vara med på isen. Vi har alltså betalat en bra summa pengar för att komma dit att jobba gratis, samtidigt som det genererar ÄNNU mer pengar rakt ner i coach ficka med tanke på att han har 10 man gratis arbetskraft.

-Curfew kl. 22. Betyder alltså att man skulle vara hemma kl 22 alla dagar och meddela det till coach. Visst om man hade lust med det kunde man mytta. Men enligt vets så kunde raider göras mot lägenheter och verkligen kolla att alla ligger i sin säng och sover så sött. Lite som en överbeskyddande morsa.

 

Mycket gnäll nu från min sida. Men jag vill UNDERSTRYKA tydligt att detta var fan bland de bättre jag vart med om i mitt 19åriga liv. Ångrar inte en sekund av de 2 månader jag spenderade där, trots en massa pengar kastade i sjön. Sen att jag totalt rasa in i väggen en träning och ”Coach almost fucking killed you” som grabbarna så fint sa är en annan historia. Kan lite snabbt ge er lite ledord vad som hände: mycket skridskoåkning+ambulans till sjukan+ uttorkning+hem+återvända till sjukan+2 icke fungerande njurar+morfin+1 vecka på sjukan+torska 8kg.

Lite så blev min resa till USA, året då jag skulle leva lite av min dröm.

Bitter? Ja lite grann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0