Season end party! Å Lady Byng Trophy

Sista matchen blev ingen jätterolig historia direkt, 9-3 blev slutspelet, å ett par rejäla utskällningar får symbolisera varför vi inte gick till slutspel. Eller iaf ett minne som får symbolisera tiden med tränarn här. Den klart mest hetlevrade och "hårdmunnade" tränare å även person jag någonsin träffat. Nån sa att om man klarar av att spela för honom så klarar man av att spela för alla tränare. Lite så känns det, tränarn vi hade i El Paso var hårdare, rent disciplinmässigt å hur hårt han pressade oss å hur vi tränade men ingen kan skälla ut dig å mindfucka dig som den här killen. En riktig erfarnhet att få ha haft ett par sånna här riktiga Tichonov typer i båset, lärorikt!

Tyvärr måste jag tycka att returmötet i back-to-back mötet med Valley igår var kanske min bästa match för säsongen, kände mig halvsjuk på morgonen, lite illamående, men så fort matchen var igång tänkte jag inte på det, vi har haft lite influensan gående i laget så jag tror det är det viruset jag känner av men att det inte brutit ut helt än. Jag hade iaf en solid insats, var inne på "bara" 1 bakåt av dom 9 vi släppte in. Hade 5-6 skott på mål, men inte fick jag in pucken... Story of my year.

12 5 7 2
20 4 16 0

32 Matcher spelade 9 Vinster 23 Förluster varav 2 Övertidsföluster

Vinst % 28 vilket inte är alls bra, en vinstprocent på 50 eller bättre är bra.

Det är "my record" den här säsongen, ingen vidare läsning, lite svider det å läsa den statistiken. Men det är bara köra ännu hårdare i sommar och vända på det nästa säsong.

Jag måste bara passa på att ge mig själv utmärkelsen Lady Byng Trophy! Lady Byng Memorial Trophy är ett årligt pris som tilldelas den spelare i National Hockey League som under grundserien visat största sportsliga och gentlemannamässiga uppträdande kombinerat med stor spelskicklighet.

På 32 matcher tog jag bara 5 stycken 2-minutersutvisningar. Vilket betyder att jag bara orsakade laget 10 minuter i boxplay. Nu fick jag 5+10 minuter för fighten när jag blev påhoppad nere i El Paso, så därför har jag totalt 25 minuter på hela sässen.

Det är en grym förbättring med tanke på att kag för två år sen var en av de mest utvisade spelarna i Superelit. Nu är det tyvärr inte bara en förbättring från min sida utan även så att det tillåts hårdare tag härborta än hemma i Sverige. Jag hade en interference, tre holding, och en slashing den här sässen!

Jag måste bli elakare och aggressivare men det är ändå riktigt bra att inte dra på sig mer utvisningar på en hel säsong.

/ Jorgie


Kommentarer
Postat av: Magnusson

Älskar att du ger dig själv en utmärkelse! Mycket läckert! Tycker du ska ha pris för att du var den enda som inte rökte på under säsongen också! :D

2011-03-07 @ 18:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0