Match nr 1 mot Bay State Breakers

Match 1 blev ingen kul historia. Jag va inne på 0-1 målet bakåt, där dom slog en krosspass precis framförkassen direkt efter tek som tog på dommarns skridsko. Lite oflyt med jag skulle ha täckt av den där passen. Kändes hyffsat för egen del därute, hade endel fina långa genomskärarpass som hitta blad men annars var det inte mkt till offensivt spel från min sida. Vi kör med det mest idiotiska PP-uppställningen enligt min mening, vi har 5 (!) forwards, dom mest ignoranta å egoistiska forwardsen/spelarna i laget har tränarn satt ihop, katastrof äre... Så inge PP tid för min del, andra PP kör vi två backar, där har jag varit ut å in sen jag kom hit men andrauppställningen hinner nästan aldrig in iaf.

Matchen slutade 7-1, det speglade ganska väl såsom matchbilden utvecklades, vi höll jämna steg men gjorde desperata misstag som de straffade oss på direkt. Synd för det här är ett topplag i den södra konferensen som jag inte är alltför imponerad av, ett lag som jag själv inte tkr har alltför mkt talang såsom de andra topparna å ett lag som vi faktiskt kan slå. Annars var väll matchens höjdpunkt en fajt mellan vår lille skridskofantast Tyler som faktiskt hade en riktigt vass fighterkunskap.

Vi hade mkt boxplay idag, jag va inne på ett bakåt till i BP, inte mkt jag kunde göra på det. Det är häpnansväckande hur mkt mer det tillåts härborta dock, hemma i Sverige hade jag endel tvåor, här har jag just nu typ 4-5 utvisningar på hela säsongen, vilket är 28 matcher för min del just nu.

Hoppa kunna vara mer delaktig i offensiven imorn samtidigt som jag vill försöka stå upp lite mer, tidigare på deras forwards.

Peace

/Jögga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0