Lite hockeygodis, framgångar å tragedier

Det är inte mer än att man blir grymt imponerad stolt å lite avis när ens kompisar, före detta lagkamrater å så vidare gör succé på olika plan inom idrottsvärlden. Lite kul är det ju när det dessutom är två nära vänner till mig som står i huvudrollerna mot varandra i en straffläggning när en allsvensk match ska avgöras; http://www.vik.se/index.php/vik-tv/1-matchbilder/1335-vik-oskarshamn-1-2-str
där kan ni kolla på webtv när Thom Flodqvist sätter avgörande straffen på Johan Gustafsson, Flodan å Kogi är båda goda vänner till mig så jag vet inte riktigt vem jag ska hålla på men snygg straff var det ju!

En annan gammal dagiskamrat till mig som jag inte har kontakt med numera men som bott "granne" med mig ute i Västra Skedvi, våra föräldrar är jordbrukare å goda vänner å jag tycker det är kul att han, Alexander Gustafsson, nu gör succé inom sin idrott. Killen får ju ingen uppmärksamhet alls i media i princip men är väldigt stor inom sin sport å här på den här sidan atlanten har UFC en mycket större publik och uppmärksamhet.

Som sagt trotts att jag inte umgås med The Mauler själv så känner jag familjen väl och glädjs med den framgång som han har fått efter all hård träning som han har lagt ner. Den inställning som han har är ju helt underbar, om jag själv fick önska hur folk skulle se på mig som en idrottare och människa skulle jag säga allt som personerna säger om Alexander i den här videon. Kul när en kille når sin dröm som han jobbat hårt för, sånt gillar jag!




Annars följer jag hockeykväll från andra sidan Atlanten och det här klippet i eftersnack vill jag få upp i diskussion. Jag vet att jag kört över killar i rygg ett antal gånger, ingenting jag är stolt över, men jag försöker vara en hård fysisk back, bågot som inte alltid har varit naturligt för mig men som jag tycker jag blivit riktigt bra på framförallt på senare tid och jag vill därför försvara migsjälv lite här, å såklart kör jag aldrig över någon i rygg med flit...



Sen det här med psykologi, det är något väldigt intressant, speciellt inom idrott men även i övriga livet ställer ju psyket till besvär med jämna mellanrum, medan andra, såsom jag antar Alexander Gustafsson i ringen, drar nytta av en starkt psyke. Här är en tragedi, en ung kille som tagit livet av sig, till synes levandes va en annan skulle beskriva som ett drömliv, tagit en examen från Harvard å spelat i NHL. Denna länk hitta jag i Uffe Bodins blogg på hockeysverige.se, för övrigt den bästa hockeysajten och en av de få bloggar som jag läser!

http://www.mercurynews.com/sharks/ci_17240917?nclick_check=1

förresten va tråkigt för Chara att bara en vecka efter rekordet för hårdaste skottet i världen så skjuter en "okänd" ryss nytt rekord med bred marginal också!

Här kan ni se skottet; http://watch.tsn.ca/international-hockey/clip413443#clip413443

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0