Last Home Game for the Season (most definitely)

Ja, tyvärr är det så. Lika tråkigt varje år när säsongen lider mot sitt slut, speciellt när man inte är aktuell för att vinna någonting. Ikväll spelar vi sista matchen hemma i RPI mot New Hampshire Jr Monarchs. Dom är riktigt vassa, som jag skrivit förut väldigt spelskickliga å påminner om att möta HV71 i Superelit. Jag har fått lite kritik av coachen senaste dagarna om att jag är dålig på att orientera mig i egen zon. Jag har aldrig innan den här säsongen spelat ett zonförsvar så det har vart en liten omställning men har de senaste matcherna inte förstått va han snackar om. Men det är bara hålla mun å försöka göra det bättre. Sista matchen jag spelade i onsdags var inge vidare defensivt från min sida, även om det inte va så att jag gick bort mig i egen zon på ngt speciellt vis. Offensivt gick det okej så jag hopas spinna vidare på det ikväll.

Ska sätta en balja idag!

Har bokat biljett till hemresan om 10 dagar så nu har jag slut på pengar på mobilen igen, United Airlines såsom många flygbolag har ju dom drygaste telefonköerna å dom automatiska rösterna man ska gå igenom varje gång innan man får snacka med en riktigt person.

29e, kommer jag hem. Men nu äre fokus på de sista härborta. Eftersom vi är underdogs kraftigt idag blir det att försöka åka så mkt skridskor som möjligt å sen försöka tackla att som rör sig, så brukar jag bli framgångsrik mot de bättre lagen. Om jag lyckas med det brukar alltid spelet med puck komma automatiskt av att man får bra sjävlförtroende när man vinner kamper...




Hemmaarenan innifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0