Foppa vs Sudden

Ja såhär dagarna efter Foppas tråkiga besked att comebacken inte kunde fortgå å skridskorna numera ligger på hyllan, kom jag å tänka på Mats Sundin. Det var i ett av Foppas tal med pressen som det slog mig. När han talar om hur underbart livet är när man spelar i ett vinnande lag, hur lyckigt lottad han varit som fått spela i sånna bra lag å med sånna grymma lagkamrater. Det slog mig då hur stor Sundin är, killen som aldrig fick just det, spela i ett vinnande lag, ha massa stjärnor omkring sig lr uppleva hur det är när allting bara flyter på. Naturligtvis var Sudden framgångsrik, framförallt i internationella sammanhang å jag tror det också hänger ihop med hur mkt Sudden älskade att spela med landslaget, då han äntligen fick ha lite gelikar runtomkring sig, spelare som var toppar liksom honom själv, som kunde hjälpa laget att vinna medaljer å titlar.

Jag har själv spelat för bottenlag, jag vet hur grymt jobbigt det kan vara, å jag måste därför beundra Sudden, han har en extra stor del i mitt hjärta bara för den sakens skull. Att förlora, förlora å förlora, han fick ta otroligt mkt press, troligtvis mkt skit eftersom hockeyn är så enormt stor i Toronto, å han kom ut å presterade bra resultat varje säsong, å inte tror jag han gnällde en enda gång heller. Inte för att jag skulle gnälla om jag blev mångmiljonär å leva som en prins men ändå...

Jag tror absolut att Sundins klassiska ögon när Pebben gör det där målet mot Finland, jag tror det är ögonen som bara en krigare som väntat länge på att få vinna äntligen känner att han lyckas, äntligen vittring!

En annan kille jag bara fullkomligt älskar är ju Lasse Granqvist från radiosporten, jag slutar aldrig skratta i slutet av det här klippet nedan!




Jag måste bara säga också, angående Foppa, han förtjänar verkligen statusen Trägel! Han gav inte upp vid första, andra eller ens tredje motgången!

Måste också säga att nått som jag hoppas blir mer utbrett i Sverige är det här med syntetis, ytor som man kan spela hockey på, året runt också! Finns massor av sådana här i USA, hoppas att de ökar hemma med


<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/IJnxQ9UYqsg?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/IJnxQ9UYqsg?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="390"></embed></object>

Kommentarer
Postat av: viseby

Nu tycker jag du är lite hård mot Suddens Toronto. Han gick ändå till slutspel med dem 8-9 gånger så då kan dem ju inte vara så jävla bedrövliga :P haha! Men förstår ändå din poäng och håller med dig helt och hållet!



Vet ej om du har läst svensk media men du kan inte lägga upp ett klipp på salming i samma inlägg som foppa efter dem sågningarna han gett foppa nu på slutet ;)

2011-02-18 @ 15:54:33
Postat av: Martin

Jag kanske var lite hård, men egentligen var han väll aldrig speciellt nära att vinna Staneys Pokal? Conferende-final två gånger vart det väll som bäst.



Jag vet att Börje å Foppa egentligen älskar varandra å den här senaste despyten som jag själv tycket att media har målat upp och gjort mkt värre än vad det egentligen var ignorerar jag här på bloggen.



Tack för Din hängivenhet till epajöggas blogg och kommentera gärna igen!



2011-02-21 @ 22:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0