El Paso Part V

Så till den andra match-helgen. Även denna en borta-turné. Enligt min värdfamilj så planerade vår tränare in så att första månaden eller så spelade vi bara bortamatcher, hans tanke var med detta att se vilka som fungera i grupp, vilka som inte klarade med när man lever inpå varandra som man gör 24 timmar om dygnet i 3 dagar i sträck på roadtripsen. Hans andra tanke var väll att laget skulle komma ihop å få en bra lagsammanhållning. Iaf roadtrip 2 gick till Dallas. Vi spelade i utkanten där mot Texas Jr Brahmas. Fredagsmatchen dominerade vi kraftigt, men lyckades ändå förlora med 3-0 då deras svenska målvakt Anton Olsson, stod på huvudet å var rent fantastisk den matchen. Vi hade säkert 45-50 skott om inte mer.

Men på lördagen, dagen efter lossnade det, då orkade inte ens den gode Anton stå emot vår dominanta offensiv, vi vann med 8-1 eller ngt liknande. Matchen kändes otroligt lugn å jag spelade riktigt bra för egen del med. Var skicklig med pucken och fysisk i defensiven.

Sen skedde det som egentligen inte får ske, otroligt klantigt av mig själv. Det var bara ca 5 min kvar av matchen då dom dumpade in en puck i mitt sarghörn. Jag hade för mycket självförtroende, eller iaf tog jag det alldeles för lugnt, gick inte 110% till puck å skyddade mig inte tillräckligt, å naturligtvis får jag en propp i ryggen, vissa hade säkert sagt att den var rätt ful. Grejen var att jag klarade smällen bra delvis men tog emot mig med händerna mot plexit eller sargen så högerhanden mosades mellan migsjälv å sargen å jag kände direkt att den gjorde ont i handen. Men jag spelade ett par byten till den matchen, utan att egentligen kunna hålla i klubban.

Efteråt så kylde jag handen mot isen, det värkte å jag visade handen för vår "lagdoktor" som alltid var med. Men som egentligen inte ska kallas doktor utan, dålig sjukgymnast. Hur som helst så tryckte han lite på handen där det var svullet, bad mig röra på fingret å drog lite i det. "Ja, det är ju inte brutet iaf..."

När vi kom tillbaka till hotellet fick jag en hink med is å vatten, jag skulle ha handen däri i 10-minutersintervaller. körde det 3 gånger. å där runt 5 minutersstäcket innan handen domnat bort var jag tvungen å ha en kudde i käften å bita på för det värkte så mkt.

Det där isandet hjälpte inte ett skit, värkte lika mkt ändå, svullnaden la sig inte ett dugg, å knogen såg 4a gånger så stor ut som den skulle. Men nu hade jag ju precis kommit igång i spelet, hade 2 assist i matchen dagen innan å ville fortsätta bevisa att jag var en bra hockeyspelare.

Så jag värmde upp, å fick handen tejpad av lagdoktorn. I tron om att handen inte var bruten, så värmde jag upp den å försökte röra den så mkt jag kunde, för jag trodde ju bara det var en blödning, så att bara jag bev tillräckligt varm å fick igång blodflödet så skulle smärtan släppa lite. Så jag åkte runt å veva med klubban, greppade saker så hårt jag kunde å verkligen plågade mig själv så den skulle bli varm. Men det blev inget bättre.

Men så fort match satt igång tänkte jag inte så mkt, snarare gjorde det mig starkare för jag var så jävulskt förbannad. Det gjorde mig arg, å på det viset spelade jag bara bättre, rent fysiskt och defensivt den matchen. Kunde inte skjuta speciellt hårt å passningarna var bara fladder men gjorde inte bort mig när jag hade pucken ändå utan det såg säkert bara lite klent ut vid ett par tillfällen, men hade ändå en 2-3 skott på mål den matchen.

Rätt nöjd som jag var med att ha genomfört hela matchen som vi också denna ledde med 5-1 med 4 min kvar så hände detta:





Kolla igenom det här highlights-klippet från matchen, speciellt i slutet. Känsliga tittare varnas. Jag tänkte innan matchen, bara jag inte hamnar i en fight idag. Jag får försöka hålla mig undan från det idag. Jag visste att jag skulle behöva ta en fight så småningom, dels för att jag är svensk, om dom vill visa sig tuffa, dels för att jag var en ledande spelare i laget, dels för att jag var en av dom största i laget och en fysisk back. Om ni tittar noga ser ni att hela min högerhand är tejpad med svart sjukhustejp...

Naturligtvis är det en liten äcklig jävla idiot som hoppar på mig, när det är 4 min kvar. Överaskad å överrumplad som jag blev visste jag inte vad jag skulle göra, bättre förutsättningar kunde man ju ha fått för sin första fight. Först tänkte jag bara hålla bort honom, jag kan ju inte veva med min trasiga hand, den kanske blir sämre så missar jag resten av sässen med operation lr nått. Men han skickade på en smäll över visiret, fegsmäll, jag kände inget men visiret skärde upp vänstra ögonbrynet på mig å blodet forsade ner å täckte så jag inte såg nått på vänsterögat, då lacka jag till, nej helvete, så kastade jag hjälmen å hansdskarna. Försökte smälla på honom med samma hand som jag höll i honom med dvs min friska vänster, men det blev inte mkt till slag. Sen tänkte jag dra av honom hjälmen lr dra över tröjan över huvudet på honom men jag visste att det är aotumatisk avstängning om man fightas med mindre än 5 min kvar av matchen så, jag tänkte nej den här jävla tönten ska inte få mig avstängd bara för han ska visa sig tuff å macho. Jag testade skicka en smäll med högern, men det gjorde ondare på migsjälv än på honom så det gav jag fan i därefter. Höll bara bort honom tills dommarn tog isär oss. Anledningen till att jag inte tog av honom grejjerna var att jag inte visste om man fick göra det å att jag inte ville bli avstängd, i efterhand borde jag väll ha struntat i det men jag ville verkligen inte missa matcher...

Så fick jag åka till sjukhuset å sy 12 stygn i ögonbrynet. Otroligt lack var jag, dom ville röntga min hand med, men tränarna ville inte att dom skulle göra det pga att dom skulle vara tvungna att betala dom där på sjukhuset å dom ville inte sitta å vänta i bussen, utan ville komma iväg hem så fort som möjligt, så jag fick inte ens duscha. Dom sa att vår lagläkare, den riktiga som jobba på sjukhuset, skulle undersöka handen direkt dagen därpå när vi kom hem. Fick ta av mig resten av den blodiga utrustningen på bussen å duscha när jag kom hem typ 15 timmar senare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0