El Paso Part III



På den amerikanska sidan av El Paso/Juarez, världens näst farligaste stad är det inte så överdrivet farligt, även om det figurerar endel knark därnere. Jag höll mig inne på nätterna iaf, inte för att jag hade haft så mkt å göra iaf om jag va ute om nätterna å rände mer än å kolla på matcher i basket å sånt, men det slutar ju vid 11 tiden.

Iaf bodde vi ca 2 km från mexikanska gränsen, när vi åkte till träningarna åkte vi efterdet stora gränsstaketet som skiljer länderna emellan. Ishallen ligger 400 meter från tullen där alla som pendlar mellan länderna åker igenom vardagligen, så det var alltid lång bilkö där i trakterna på morgnar och eftermiddagar. Det fanns också en tunnel, där tusentals mexikanare vandrade igenom vardagligen för å hanlda å sånt. Tydligen var kläder å toapapper billigare å bättre på amerikanska sidan så det många kom över till El Paso å handlade det.

Första helgen med matcher uppe i Boulder, Denver, Colorado så hade vi en bra bortapublik som skapade bra stämning, motståndet var tufft då Boulder var det andra topplaget tillsammans med El Paso i den conferensen. Nu har ju också Texas Jr Brahmas blandat sig i toppstriden, i princip enbart pga den svenska målvakten som står på huvudet där var å varannan match... Men iaf, första matchen gick helt okej, tyvärr så gick min skena av nån gång i början a tredje å jag åkte omkring å tappade skäret tills jag uptäckte att den var av, sen stod jag över sista 4-5 minutrarna lr liknande. Tyvärr så är inte allting smart i El Paso för med de enorma mängder folk som kommer med på matcherna, tv-killar, fotografen osv så har dom nästan aldrig en materialare med på bortamatcherna...

Tack å lov så tog en av lagkamraternas mamma å pappa med mig till en stor hockeyshop så jag fick köpa nya skenor å få dom ditsatta. Svårt var det att förklara vilken slipning man har på engelska... Vet knappt vilken jag har på svenska, men jag körde med det som kom på skenorna från fabriken, det brukar jag gö...

Lite ovant med mer fyrkantiga skenor på lördagsmatchen, blev jag dessutom sjuk. Förkyld, kände mig inte alls nå vidare. Å så förlora jag förstet hela tiden med ena skridskon, visade sig att jag måste ha trampat i grus lr nått. Så den matchen gick helt okej men inte bättre än så... På söndagen fick jag skridskorna nyslipade, kändes bra, å fick beröm efter matchen för att jag gjorde en bra insats. Själv var jag absolut inte nöjd för laget förlorade med stora siffror.

Under de första veckorna så bodde jag på två olika ställen, precis som i Fresno, innan jag fick komma på plats hos min värdfamilj, det var inga fel att bo i lägenhet med andra spelare faktiskt. Rätt kul, bra umgänge, rätt fina lägenheter å pool så man kunde hänga där osv... Dock hade man ju inga möbler, så första två nätterna sov jag med två helsköna grabbar + den andra svensken som jag träffade därnere, Jonatan, kanonkille. Vi fick varsin soffa men min soffa va alldeles för liten så jag tog kuddarna från den å sov på dom på golvet, Jonatan hade dock bott på den där soffan i 2-3 veckor så jag ska absolut inte gnälla. Efter ett par dagar blev vi flyttade, det var väll mer eller mindre grabbarna som kasta ut oss, för en annan kille bodde i en 3a själv å dom inte ville ha oss i deras vardagsrum längre, logiskt...

Men där fanns inte ens en soffa å sova på så första två nätterna sov jag på en hög jag gjorde av alla mina kläder jag hade med mig. Sov helt okej ändå, fick lite ont i höfter å axlar men annars tror jag det va bra för min rygg å sova på det hårda underlaget...


Sen investerade jag i en luftmadrass även fst jag egetligen inte ville eftersom dom hade lovat att dom hade en värdfamilj klar när jag skulle komma dit...



Dom grabbarna jag åJonatan bodde med var vänner med en familj med halvfräsch lya å typ 200 veterabilar i garaget!


Kryddat med en bio i huset, här är det tillhörande DVD-förrådet!



Trökigt halv av vardagsrummet, piano å biljard å utsikt över baksidan med poolen osv


Volleyboll å basketplan i trädgårn, krydd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0