El Paso Part I

Forts. från Fresno Part V...

Vill bara nämna en grej som jag fått veta i efterhand om Fresno och tränarna. Alexander en av de svenskarna som va kvar när jag lämnade, han va bara där för att se om han tog en plats i laget på turistvisum. Iaf så blev han tillsagd att åka hem å skaffa ett riktigt visum under det veckolånga uppehållet dom hade innan dom skulle till Minnesota å spela showcasen. Iaf så åkte han hem till Sverige, fixade visum å allt, men ingen tränare hörde av sig, eller svarade på hans email lr telefonsamtal, eftersom han hade lämnat massa saker i Fresno blev han ändå tvungen att åka tillbaka, så killen åkte alltså dit en gång, körde "försäsongen", fick beskedet att han skulle åka hem å fixa visum, tränarna hörde aldrig av sig till honom igen, han åkte tillbaka till Kalifornien igen, å klev rakt in på tränarnas kontor, å ifrågasatte vad i helvete dom höll på med... Bra civilkurage, det hade dom nog inte räknat med å jag glad att han gjorde det. Sånna skitstövlar som de betedde sig som mot honom. Coachen antydde till mig i mitt sista samtal till mig innan jag lämnade Fresno att "Alex ska åka hem nu till Sverige, jag vill inte säga det här till honom men vi får se om han kommer tillbaka" typ med glimten i ögat till mig sa han det, för han precis innan hade förklarat att han kanske vilje ta tillbaka mig till Fresno senare å det visste ju jag att han inte kunde göra utan å peta fler importer... Jag ångrar nu att jag inte sa det till Alexander direkt då men vet inte hur jag hade kunnat säga det. Samtidigt som vi var kompisar var vi ju också fiender som kämpade för samma platser i laget för importerna alltså, det spelade nog också in.

Sjuk grej, likaså vet jag inte om vad man ska säga om den fjärde svensken som va där, en av de bästa forwardsen, han hade en match där han var 1+1, blev typ matchens 2a stjärna lr något, bara för att sedan få ungefär samma förklaring som mig att han behövde komma igång å få matcher, så han skulle spela i WSHL, men sen efter det blev det liksom inget mer för honom trotts att han sprutade in poäng där.

Okej, nog om Fresno, den som vill veta mer får fråga :) Eller kommentera, eller bägge, samtidigt kanske.

Via Phoenix, blev det ännu mer ökenliv i El Paso än i Fresno. Tränaren tillsammans med mina "rådgivare" hade övertygat mig om att komma ner, även fast jag hellre ville testa lyckan i EJHL på östkusten, vilket jag visste var en mkt bättre liga. Det var mestadels tre anledningar till att jag åkte dit; De sa till mig att om jag spelade bra där skulle jag bli uppkallad till en bättre liga, att det var ett bra skyltfönster och att Fresno också skulle hålla koll på mig och ta tillbaka mig sa dom, avståndet var "kort", ekonomiska fördelar gentemot att åka till östkusten å spela, samt att det var ett säkert kort, jag ville inte riskera att inte platsa, jag var lovad en stor roll i laget, som 1:a lr 2:a back så jag riskerade inte att få åka hem till Sverige.

När jag kom ner, fick jag se det fina träningscenter som vi hade därnere, å sen fick jag sova på golvet, fast tränaren hade lovat mig att han hade en värdfamilj klar, som väntade på mig...

Mkt lapa sol å bad blev det!

To be continued


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0