Djurplågeri i köpcentrum



Va å shoppade lite i ett av de närliggande "Mall" -en dvs stora köpcentrum såsom Marieberg, osv. Vandra jag runt där med grabbarna när en av dom höver ur sig, "ska vi köpa en hund till huset?" :P

Vadå hund, kan man köpa en hund här, tänke jag. Du måste skämta sa jag til han. "No, no, look" Puppies

Det var inget krydd heller, en affär som hette Pet-nånting som jag inte hade lagt märke till, klev vi in i halva butiken va täkt med burer med olika sorters hundraser i. Pyttesmå burar, bara Rottweilern å Sant Bernard valparna fick lyxen med en knapp kvadratmeters stor bur att leva i. Å så folk, fullt med folk som stod å kolla på hundarna, de som var intresserade kunde få sitta med en valp i ett litet utrymme som dom hade därinne.

Usch, inte skulle jag vilja leva sådär om jag var hund iaf. Tacka vet jag de stackars stadshundarna, men det här är ju rena rama tortyren.


Såg ju inte alltför glada ut, valpar ska ju vara glada å spralliga!




Sånna här butiker har vi väll inte i Sverige vad jag vet iaf, med massa olika sorters hundvalpar, i en liten butik i ett köpcentrum, kanske skulle va en grym affäridé, öppna upp i BigInn eller Marieberg eller varför inte i Kungens Kurva ?




Dom hade lite andra djur med, ormar, pappegojor, lite av varje. Det är det här med hundarna jag tog illa vid mig av dock, tänkte jag skulle köpa dom allihopa men då kom jag på att då gynnar jag ju deras business så det blir ju helt fel med...


Det här hade inte Elvis tyckt om! Han hade lärt dom en läxa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0