Minus del la grader

Nu i dagarna har vi fått mkt kallare väder, jag har blivit lite snorig på köpet. Det kom som ett brev på posten efter att jag slarvat bort min heliga lag-hockeymössa som varit så himla varm å go. Hade den i jcakfickan eftersom jag har fixat frillan med hårvax för omväxlingens skull för jag skulle vara snygg när jag å Bolli skulle ut på baren i lördags kväll. Tog ju med mig mössan i fickan såklart för jag kanske skulle vilja ha den på hemvägen lr så när det va kallt, såklart ett dumt beslut eftersom jag tappade den...

Det skulle bjudas till rejält i lördags å drickas öl å vara social osv, hade lagt upp det för en toppenkväll, blev dock halvfiasko. Jag å Fredrik spenderade ett par timmar i Brother Willies Pub här på campus där dom hade nån dansgrej, sen när det stängde tog vi bussen vidare in till byn å skulle gå på Salz, vilket är baren där alla hänger, där jag också varit en gång innan. Men den här gången så hade dom dragit åt tyglarna vad gällde identifikation vid entrén, vilket gjorde att dom krävde pass av utländska medborgare å det dög inte längre med vanligt bank-is eller körtkort... Idiotvakter, muppar, så skulle vi trava vidare till en fest i det såkallade hockeyhuset, men på vägen dit som inte var helt glasklar så kom Fredrik på att han ville ha Gary's Pizza, så vi beställde å blev sittandes där i 1,5 timme säkert, sen travade vi tillbaka å tog bussen hem å gick å la oss, så kan det gå. Å på köpet så tappade jag ju som sagt bort mössan, MEN, med stor lycka så återfick jag den idag då en arbetskamrat till min lagkmrat Dan hade hittat den på bussen, så nu behöver jag inte vara nått luv-mongo längre igen, skööönt!


Annars hann jag med två gympass å en match mot St Mary's B-lag med vårt B-lag i helgen. Det gick bra, vi vann med 7-3 å var egentligen aldrig hotade. Jag hade en assist i spel 4-4 och gick +1.

Idag på träningen fick vi veta att en av våra backar i b-laget Billy Sullivan ska transfera till en annan skola i North Dakota å kommer således inte spela mer för oss, därmed är vi nere på ynka 4 backar i b-lagets ordinarie trupp, vilket inte garanterar att vi spelar med 4 i matcherna då folk från a-laget tillkommer oftast men det blir iaf mkt speltid/dåligt med folk på träningarna...

Annars har vi bara haft vanliga träningar nu i början av veckan, åkt endel skridskor, för tränarna uppenbarligen tycker att vi är ur form, å sen på måndagar måste man alltid köra hårt för att få ur alkoholen ur kroppen, collegeidrott... Mer om det en annan gång.

Idag agerade jag kona på a-lagsträningen igen, haha, inte riktigt men dom utnyttjar dom spelarna som inte spelat i a-laget än för att träna sitt PP så vi får bara spela box play. Otroligt irriterande att sitta på bänken större delen av träningarna då vi är totalt 15 backar i truppen, vissa av träningarna är man knappt svettig efter...

Annars så är vi inne på de sista två veckorna innan jul-lovet, alla har lite svårt att fokusera nu när slutet på terminen är så nära även fast det är en tuff slutspurt nu å man behöver plugga på riktigt hårt, speciellt inför sista veckans alla "final exams" som har hyggligt stor inverkan på slutbetygen...

Så det blir kanske inte så mkt uppdateringar nu innan jag fått klart med det mesta skolarbetet, men ge inte upp för det; Quitters never win, Winners never Quit!

Just ja vi hade ca 10-15 minusgrader idag, stora "ice-fishing" houses skymtas ute på sjöarna runt campus, det är tält som dom slår up å sitter å fiskar i på isen, med snurr-stolar å grejjer, riktigt läckra :)

Hörs snart

/Jögga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0