Isen har lagt sig

Vi har under senaste veckan lr så fått minusgrader härborta, jag har noll koll på exakta temperaturer eftersom dom mäter allt i Fareheit så bryr jag mig knappt om att fråga...

Isen har precis lagt sig över de största delarna av alla sjöar vi har runtomkring skolan här. Strålande sol har vi med. Nu när vi går in i December månad så är det också rakning av rang på de flesta grabbarna här. Det är en tradition dom har härborta att man inte rakar sig under November månad pga att man vill stötta cancer så det har blivit en riktigt stor grej. Många sparar dock bara en mustasch osv... Så det har gått runt endel grott-monster här på skolan senaste veckorna, en annan såg mest mer ovårdad ut än vanligt...





Tog en promenad med Fredrik ned till sjön idag efter lektionerna för att ta vara på det underbara vädret. Å naturligtvis tog jag med mig klubba å puck för att prov-dribbla den nylagda isen såklart :D

Isen var lite mjuk å knottrig samtidigt som den bara är nån centimeter tjock och öppet vatten kan skådas fläckvis fortfarande...







Det är mycket nostagi att stå å dribbla på naturisen å det känns nästan som man är hemma i Näs







För övrigt är det Eric Tangradis PM klubba, dvs han riktiga NHL/AHL-sticka som han spelar med, den kostar 100 dollar, vilket är ett riktigt kap, ett kanonpris, tyvärr använder jag den inte för att den har en för låg lie... typ lie 5 å jag vill helst ha lie 6 annars måste man ju böja på knäna så mkt när man spelar, det är ju jobbigt :P





Annars äre mest julpynt å julshoppande som pågår här i Minnesota, i fredags var det "Black Friday", årets största shoppingdag här i USA då alla butiker har jätterea å folk trängs som galningar i butikerna.

Precis som under Hallowen så smyckas tomterna med belysning å figurer i plast osv... ska försöka få upp nån bild på ngt exempel senare

Annars ser jag fram emot att få spela pond-hockey igen, det är ruggigt stort härborta, mkt större än i Sverige å det finns många fler naturfrusna planer så att säga. Väldigt hockeyintresse här i Minnesota över huvud taget för övrigt vilket är väldigt kul, skulle säga att det är tillochmed större än på östkusten, till viss del för att konkurrensen här av andra sporter är mindre...

/Jögga

Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas du har rakat dig nu när vi är framme på den 3e december! Vi hade nog lite is på sjön i morse, men sen börja det blåsa igen, så det försvann snabbt!

2011-12-03 @ 22:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0