Genombrottssäsong Jo tjena

Det här som skulle bli min genombrottssäsong, det var jag helt säker på, går sakta men säkert mot att bli min sämsta säsong sedan, hmm, ja jag vet inte om jag haft någon sämre...

Helgens matcher gick åt skogen, vi hade 4 vinster å 1 förlust innan helgen, nu har vi 4 vinster och 3 förluster...

Inte kan jag heller säga att jag gjorde något bra på det individuella planet. Var för nonchalant eller oagressiv i defensiven och kunde inte sätta dit pucken dom gångerna jag fintade mig igenom försvaret... Inga poäng för laget, inga poäng för mig, blir knappast sämre än så.

På fredagen fick vi spö med 6-4 av Juniorlaget Twin Cities Northern Lights, för vissa suveräna serieledare med typ 24 vinster å 4 förluster så långt och topprankad i hela landet på Junior A tier 3 nivån, men det spelar ingen roll i mina ögon vi kunde mkt väl ha vunnit om jag hade kunnat göra ett par mål å brytit deras forwards innan dom kom in över blå i de två mål jag var inne på bakåt...

Annars var jag väl +/- 0 i matchen. Vi var dessutom påväg tillbaka i slutet av matchen då vi gjorde flera snabba i slutet, dock så var vi tvunga att rulla tiden sista 7 minutrarna för att inte försena a-lagets match som var direkt efteråt å såklart är mer viktig... Så vi missade kanske 5 minuters matchtid pga av det...

Vi hade dessutom idiot-domare hela helgen vilket gjorde att det blev mkt boxplay. Dessutom fick jag en crosschecking i ryggen i första perioden i söndags matchen så att jag trillade å gled in i sargen med tummen först å stukade till den som fan. Så nu kan man inte ens torka sig i röven...

Å den matchen blev ju skit för jag åkte runt resterande 2 perioder å kunde inte hålla i klubban ordentligt...

Vi förlorade den matchen mot Gustavus Adolphus med 3-1. Där va jag minus 1, vilket gör att jag landar på en total innan jul:
Matcher        Mål      Assist   Poäng       +/-             Utvisningar (min)
     7                2            4            6           +6                       4

Om jag har räknat rätt, under all kritik måste jag säga. Borde ha gjort 3 poäng per match å varit minst +15 över dessa matcher. 

Sen att jag inte får nå utvisningar längre kan säkert vara för att jag spelar för mesigt å snällt, måste spela hårdare å mer på gränsen.

Annars så var helgen ett kärt återseende av 3 föredetta lagkamrater, jag man har ju hunnit skaffa sig några sånna genom åren. Alltid kul att träffa på dom igen. I fredagens möte mot Northern Lights så spelade jag mot två av mina lagkamrater från El Paso Rhinos från förra säsongen, en av dom, en ruggit kaxig forward, stenhårt, ganska bra målskytt och framspelare, Ben Henne och vår första-målvakt från El Paso Keenan Wallace, båda som kommer ursprungligen från Alaska å är födda 1992 å siktar på att spela college-hockey nästa säsong. 

I söndagens möte med Gustavus Adolphus JV så mötte jag Niklas Almström, som är en amerikan med svenska föräldrar bosatt i St Peter Minnesota och som jag spelade med i Södertälje J20. Han har sin farbror i Södertälje. Han spelade förresten back i matchen, medan han i SSk var forward. Kul att se honom igen, å han introducerade mig för en norsk kille också...

Nu har jag bara ett halvt essä kvar att skriva ca 2 sidor, + finjusteringar i mitt sista ekonomiarbete.Sen äre bara råplugga inför mina tre final exams/examens tentor i Calculus, Historia och Ekonomi till nästa vecka. Känner att det borde kunna bli hyffsade resultat om jag kan ta mig i kragen från å med nu å få näsan ner i böckerna...

För övrigt så är jag poängbästa back i b-laget, vilket jag borde å ska vara, tycker att jag sköter mig minst lika bra som alla andra när jag tränar med a-laget men kommer inte att få chansen till speltid med dom iaf... Förresten fick dom stryk i bägge matcherna med under helgen å har inget vidare facit såhär långt, rykten går att det kan vara så att huvudtränarn riskerar kicken om dom inte spelar upp sig, andra källor påstår att killen signat ett 3-års kontrakt för ca 1 år sedan, vad nu det betyder+ att jag inte vet vad det skulle betyda för mig. 

Den som lever får se vad som händer, 

Höres 

/Jögga
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0