Gemytlig stämning å på tal om konstiga mixar av "mat"







Lite då å då så ställer våran Munk, Brother Walter, tillsammans med våran Residential Assistants, till med lite kalas i kökshörnan. På lördag innan (amerikansk) fotbollsmatcherna så har vi panncake breakfast då dom gräddar pannkakor till oss med russin, choklad, banan, blåbär med mera i som man får välja själv efter tycke, jag gillar chokladen, sen äre såklart sirap till, å inte vilken sirap som helst, nej handgjord sirap ur, av munkarna här på campuset, från träden, väldig dyr ska den vara tydligen, å utsökt god, jag använder inte sirap på mina pannkakor för jag tycker chokladen gör dom så söta ändå. Men iaf, sen har dom smör på pannkakorna med mera....

Vi har också hot bread nights, då får vi varmt nybakt Johnnie-bread, som också är gjort här på campus, med jordnötssmör, nutella, syltar å alltmöjligt på, jag är svensk å otroligt tråkig så jag käkar bara med smör på, helt naturelt, men jag tycker smällt smör är rätt fint på nybakt bröd, men skäms lite för att jag inte ens testat dehär med peanut-butter-and-jelly som dom är så tokiga i här...

Häromdagen så hade Rootbeer-floats som ni kan se på bilderna, vilket är läsken "Rootbeer" som makar något i stil med "jenka"-tuggummi, balndat med cola, som man blandar med glass å käkar med sked eller sugrör, det var en otroligt konstig mix tyckte jag först. Men det var riktigt gott faktiskt, gäller bara å våga prova. Sen äre ju hemskt sött dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0